Παρασκευή 5 Αυγούστου 2011

Για μια ακομη φορα η αλληλεγγυη των επιβατων πεταξε εξω απο λεωφορειο ελεγκτες!


ΜΗΝ ΑΔΙΑΦΟΡΕΙΤΕ ΟΤΑΝ ΒΛΕΠΕΤΕ ΕΛΕΓΚΤΕΣ - Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ.
Η εμπειρία του Πάνου Μ., μέλους της Επιτροπής Αγώνα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ Πατησίων.

Στην γραμμή του Ο.Α.Σ.Α. 054 Ακαδημία Πλάτωνος μπήκα από τα Κ.Τ.Ε.Λ. που είναι το τέρμα. Μετά από λίγο γύρω στις 12:30 κι ενώ το λεωφορείο ήτανε εν κινήσει, δύο ελεγκτές το σταματάνε τσαμπουκαλίδικα, χωρίς να είναι σε στάση και μπαίνουν μέσα.
Όταν έρχονται σ’ εμένα για να μου ζητήσουν το εισιτήριο, εγώ τους αγνοώ τελείως, λέγοντας τους ότι δεν τους δέχομαι, είναι παράνομοι και να μ’ αφήσουν ήσυχο.
Τότε οι ελεγκτές φεύγουν ήσυχα χωρίς να πουν κουβέντα. Απέναντι μου καθόντουσαν δύο παιδιά που δεν πρέπει να ήταν πάνω από 18 χρονών και τα οποία δεν είχαν εισιτήριο.
Οι ελεγκτές είπανε, στον ένα που αρχικά ελέγξανε, ότι θα πρέπει να πληρώσει πρόστιμο (που αυτό είναι παράνομο, γιατί δεν έχει περάσει από την Ελληνική βουλή και για αυτό δεν έχει Φ.Ε.Κ.) τον υποχρέωσε να του δώσει την ταυτότητα, που κι αυτό είναι παράνομο.
Μόνο αστυνομικός έχει το δικαίωμα από το Σύνταγμα να σ’ ελέγξει τα προσωπικά σου στοιχεία, χωρίς όμως να τα δώσει σε τρίτους. Όταν το αντιληφθήκαμε αυτό εγώ μ’ έναν άλλον επιβάτη που καθότανε στα πίσω καθίσματα, αρχίσαμε να φωνάζουμε και να καταγγέλλουμε την κυβέρνηση, ότι την κρίση την δημιούργησαν αυτοί και να την πληρώσουν αυτοί που τα φάγανε.
Είναι ντροπή τους να τα βάζουν με μικρά παιδιά και ηλικιωμένους, επειδή αυτοί(κυβέρνηση και ελεγκτές) είναι παράνομοι. Εγώ που ήμουνα δίπλα τους είπα στον ελεγκτή ότι δεν πρέπει να παίρνει την ταυτότητα του παιδιού και να βλέπει τα στοιχεία του, γιατί δεν είναι αστυνομικός, και απαιτούσα να του επιστρέψει την ταυτότητα αμέσως.
Εκείνοι είπανε στον οδηγό ότι έχουνε πρόβλημα κι ότι θα καλέσουνε την αστυνομία. Τότε εγώ του είπα να την καλέσει για να δούνε ποιοι είναι οι παράνομοι και τότε σηκώθηκα από την θέση μου για να πάω προς το μέρος του ελεγκτή, προκειμένου να του αποσπάσω από τα χέρια του την ταυτότητα του παιδιού, αλλά εμποδίστηκα από τον άλλον ελεγκτή. Τότε του είπα να μην μ’ εμποδίζει γιατί έχω τι δικαίωμα να του κάνω μήνυση, για παρεμπόδιση. Τελικά ύστερα από την παρέμβαση την δικιά μου αλλά και του παιδιού που καθότανε στα πίσω καθίσματα, καταφέραμε και αναγκάσαμε τον ελεγκτή, να δώσει πίσω την ταυτότητα του παιδιού, χωρίς να του κόψουν κλήση.
Αμέσως μετά τους είπαμε ότι τα λεφτά να πάνε να τα πάρουνε από αυτούς που τα φάγανε, Λαλιώτηδες, Μαντέληδες, Αλογοσκούφηδες, Τσοχατσοπουλέους, και την υπόλοιποι παρέα.
Τους είπαμε δεν τους δεχόμαστε, ότι είναι παράνομοι και ότι απαιτούσαμε να κατεβούν αμέσως κάτω από το λεωφορείο, πράγμα που έκαναν.
Έτσι γι άλλη μια φορά η αλληλεγγύη που υπάρχει μεταξύ μας, νίκησε.

Οι ελεγκτές, α) είναι παράνομοι όταν σου ζητούν ταυτότητα. Μόνο αστυνομικό όργανο, ή εισαγγελική αρχή μπορούν να το κάνουν αυτό και αυτοί με την σειρά τους, δεν μπορούν να δώσουν σε τρίτους τα στοιχεία σου, β) απαγορεύεται να σου κάνουν παρακρατήση μέσα στο λεωφορείο και δεν είσαι υποχρεωμένος να τους ακολουθησεις μέχρι στο αστυνομικό τμήμα και γ) Το πρόστιμο που βάζουνε είναι παράνομο, γιατί δεν έχει περάσει από την Ελληνική βουλή και γι’ αυτό δεν έχει Φ.Ε.Κ. Το έχει αποφασίσει κάποιος πρόεδρος ή διευθυντής οργανισμού παρανόμως με την σύμφωνη αυθαιρεσία του κράτους.

Βασικός υπεύθυνος τα τελευταία 12 χρόνια είναι οι πολιτικές των διαφόρων κυβερνήσεων που περάσανε. Οι αστικές συγκοινωνίες Αττικής έπρεπε να επιδοτούνται σε ποσοστό 70% με βάση τον κρατικό προϋπολογισμό. Σήμερα δίνετε ένα μικρό ποσοστό που με τα βίας φτάνει το 1/5 του ποσού, που έπρεπε να δοθεί. Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδικάτου Εργαζομένων του Ο.Α.Σ.Α. την τετραετία 2006-2009 ενώ έπρεπε να δοθούν για επιδότηση 2.173.148.000 ευρώ, τελικά δόθηκαν 537.00.000 ευρώ, δηλ. 1,6 δις λιγότερα. Τα χρέη 7 υπουργείων προς τον οργανισμό για την παροχή εκπτώσεων, δωρεάν εισιτηρίων κ.τ.λ., φτάνουν σήμερα τα 500.000.000 ευρώ. Τα παραπάνω ποσά είναι σχεδόν το ποσό του ελλείμματος του Ο.Α.Σ.Α. (2,3 δις ευρώ). Ακόμα τα χρεολύσια από τις τράπεζες που δανείστηκε ο οργανισμός που κάθε χρόνο ξεπερνούν τα 100 εκατ. Ευρώ. Τους μεγάλους μισθούς και μπόνους, δεκάδες χιλιάδες ευρώ που περνάνε τα διευθυντικά στελέχη του οργανισμού που διόριζε η εκάστοτε κυβέρνηση. Λεφτά για τις δημόσιες συγκοινωνίες δεν υπήρχαν, ενώ υπήρχαν για ιδιωτικές συγκοινωνίες και μεταφορές, όπως σαπιοκάραβα τύπου Ρομίλντα, που τα πληρώσανε όλα και το κράτος δεν χρωστάει μία.

Αντίθετα κάνει αύξηση στην τιμή του εισιτηρίου 40%, που αναγκάζει τον άνεργο να μην μπορεί να ψάξει για δουλειά να κόψιμο δρομολογίων λεωφορείων σε πολλές γραμμές και περικοπές έως και 70% στα τρόλεϊ, με συνέπεια να υπάρχουν ποιο λίγα, ώστε έτσι να αραιώνουνε τα δρομολόγια και το επιβατικό κοινό να περιμένει πιο πολύ.

Όλα τα κοινωνικά αγαθά να είναι δωρεάν και ελεύθερα για όλους τους ανθρώπους.
Πάνος Μ., μέλος Επιτροπής Αγώνα ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΩ Πατησίων

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

LinkWithin